Zakończyła się ostatnia edycji projektu „Ekonomia dla Młodych Przyrodników”, realizowanego przez Wydział Ekonomiczny w ramach ogólnouczelnianego przedsięwzięcia „Trzecia misja Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu - Uniwersytet Młodych Przyrodników”.
Celem głównym projektu był wzrost kompetencji kluczowych i rozwój umiejętności uniwersalnych odpowiadających potrzebom gospodarki, rynku pracy i społeczeństwa. Projekt był współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego i dedykowany uczniom szkół średnich. Jego wartość to blisko 335 tys. zł. Do udziału w projekcie zaproszono trzy szkoły z Poznania i trzy szkoły spoza Poznania - łącznie 252 uczniów:
- Zespół Szkół nr 2 im. Stanisława Staszica w Szamotułach (opiekunowie: Renata Bednarczyk, Katarzyna Zielewicz, Piotr Gotowy),
- Zespół Szkół w Nowym Tomyślu (opiekun: Piotr Jarczewski),
- Zespół Szkół w Opalenicy (opiekun: Anna Batura),
- IX Liceum Ogólnokształcące im. Karola Libelta w Poznaniu (opiekun: Małgorzata Radaszewska),
- VII Liceum Ogólnokształcące im. Dąbrówki w Poznaniu (opiekunowie: Agnieszka Urbańska – Motyka, Izabela Zmuda),
- XXV LO im. Generałowej J. Zamoyskiej w Poznaniu (opiekun: Agnieszka Ekiert-Sierżant).
Koordynatorkami projektu z ramienia uczelni były pracowniczki Biura Projektów: mgr Magdalena Włodarczyk i mgr Maria Cichońska, natomiast z ramienia Wydziału Ekonomicznego projekt koordynowały dr Małgorzata Dolata i dr Magdalena Jaworska.
W realizację projektu, czyli w działania merytoryczne, zaangażowanych było 40 Pracowników WE, którzy podczas trzech edycji projektu przeprowadzili łącznie ponad 70 godzin dydaktycznych wykładów i niemal 250 godzin dydaktycznych warsztatów. Podczas każdej edycji zajęcia były podzielone na osiem zjazdów (tzw. przystanków), a ich myśl przewodnią stanowiło hasło „Autostopem przez gospodarkę” zaczynające i kończące cały cykl. Kolejne przystanki to:
Przystanek 1. Autostopem przez gospodarkę - łapiemy dobre okazje.
Przystanek 2. Żywność to ważna rzecz.
Przystanek 3. Finansowe abstrakcje.
Przystanek 4. Młody umysł i jego potencjał.
Przystanek 5. Ekonomiczny zawrót głowy.
Przystanek 6. Labirynt gospodarczy.
Przystanek 7. Ekonomia w plenerze.
Przystanek 8. Autostopem przez gospodarkę – zajezdnia.
Problematyka poruszana na zajęciach była zróżnicowana, a nazwy kolejnych przystanków sugerowały obszar, którego dotyczyły wykłady i warsztaty.
Projekt był realizowany od października 2019 do września 2022 roku.
dr Magdalena Jaworska
Wydział Ekonomiczny UPP