Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility Targi Pracy UPP | Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu

Targi Pracy UPP

X TARGI "UPOLUJ PRACĘ"

X edycja Targów Pracy, w nowej formule, pod jakże przyrodniczym hasłem „UPoluj Pracę” wpisała się w kalendarz uczelnianych aktywności, po kilkuletniej nieobecności. Wszystko dzięki wzajemnej współpracy organizatorów wydarzenia - Biura Karier pod egidą Działu Marketingu i Komunikacji oraz Konwentu Samorządu Studenckiego. 10 maja, od wczesnych godzin rannych przygotowaniom nie było końca, a przed główny budynek Uczelni podjechał…ciągnik.
 

W tym roku zaproszonych zostało 26 „łowców” naszego „studenckiego narybku”, nie licząc strefy Biura Karier w której każdy uczestnik mógł skorzystać z usług doradztwa zawodowego, coraz bardziej popularnej, ale jeszcze wciąż dostępnej tylko dla wybranych - usługi coachingu kariery oraz możliwości skonsultowania dokumentów aplikacyjnych.
 

Do współpracy zaprosiliśmy firmę Claas Polska Sp. z o.o, Balcerzak i Spółka Sp. z o.o, Osi Poland Foodworks Sp. z o.o, Tesco Polska Sp. z o.o, Fabrykę Mebli Forte S.A, Ikea Industry Poland Sp. z o.o Oddział Fabryki WEST w Zbąszynku, Grupę Top Farms, Kleffmann &Partner Sp. z o.o , Osadkowski S.A, Poznańską Hodowlę Roślin Sp. z o. o, Legutko Przedsiębiorstwo Hodowlano-Nasienne Sp. z o.o, Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, Wielkopolski Ośrodek Doradztwa Rolniczego, Agencję Rynku Rolnego, Zakład Ubezpieczeń Społecznych, Powiatowy Urząd Pracy, Concordia Polska Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych, Soufflet Agro Polska Sp. z o.o. Ever Green Polska Sp. z o.o, Green Factory Sp. z o.o, Doradztwo Finansowo-Informatyczne Danielewicz Mucha Sp. z o.o, oraz wielu innych.
 

Dużym powodzeniem podczas Targów cieszyła się strefa foto, w której można było wykonać profesjonalne zdjęcia do CV, a także strefa wizażu w której dzięki poradom stylistów oraz pokazom  makijażu, dostosowanego do okazji, możliwe było stworzenie wizerunku kompetentnego pracownika, który nie zepsuje pierwszego wrażenia.
 

Zainteresowanie uczestników przyciągnęły również zorganizowanie wykłady, związane z określeniem predyspozycji, potencjału zawodowego oraz motywacji do pracy. Dla osób chcących założyć własną firmę obecność na wykładzie „Firma XXI w”. umożliwiło poznanie tendencji przyszłości i określenia jaką firmę warto założyć w ciągu najbliższych 15 lat. Prelekcje na temat nowoczesnych rozwiązań w maszynach rolniczych wygłosiła Dr Barbara Raba z firmy Class Polska Sp. z o.o. Na specjalnie zaproszenie pojawił się również gość specjalny targów Pani Maja Kornel - trenerka zmiany osobistej, szkoleniowiec, wykładowca, właścicielka firmy szkoleniowej oraz dyrektor Niepublicznej Placówki Kształcenia Ustawicznego i Kształcenia Praktycznego ENTRENO. Warsztat przeprowadzony przy tej okazji na temat wejścia na ścieżkę kariery zawodowej w procesie zmiany osobistej spotkał się z ogromnym zainteresowaniem zebranych i pobudził do refleksji nad dalszą ścieżką zawodową.  Wskazuje to na szczególną potrzebę studentów do rozwoju w tym obszarze i niebagatelną rolę doradcy zawodowego w procesie kształtowania sytuacji zawodowej i życiowej młodych ludzi z naszej Uczelni. Dzięki uprzejmości właścicielki firmy doradczej z branży finansowo-informatycznej Pani Danuty Danielewicz-Muchy został przygotowany warsztat na temat stosowania programów księgowych w aspekcie informatyzacji sprawozdawczości rachunkowej i podatkowej. Konfrontacja studentów kierunków finansowych z praktycznymi elementami kształcenia w branży zapewniła praktyczne przygotowanie do pełnienia obowiązków na samodzielnym stanowisku w dziale księgowym.
 

Podczas targów przeprowadzane były również wstępne rozmowy rekrutacyjne firm oraz prelekcje na temat ich działalności i możliwości znalezienia zatrudnienia.
 

Patronat honorowy Targów objął Prezydent Miasta Poznania, patronat merytoryczny – JM Rektor Uniwersytetu Przyrodniczego, natomiast Patronat medialny wydarzenia objęły lokalne media: TVP3 Poznań, Radio Merkury, Głos Wielkopolski.

 

FOTORELACJA

XI TARGI PRACY UPP

Targi Pracy UPP to cykliczne wydarzenie, które na stałe wpisało się w kalendarz uczelnianych wydarzeń targowych. Targi Pracy stwarzają studentom i absolwentom Uczelni możliwość zdobycia doświadczenia zawodowego w formie staży i praktyk oraz znalezienia stałej pracy zgodnej z ich wykształceniem i oczekiwaniami.  Organizatorem wydarzenia było Biuro Karier pod egidą Działu Marketingu i Komunikacji, które zorganizowało wydarzenie dzięki ogromnemu wsparciu AGRODRUŻYNY UPP - studentów i absolwentów Uczelni, którzy przygotowywali stoiska od wczesnych godzin rannych.

 

Kolejna XI edycja Targów Pracy UPP odbyła się 07 marca 2018 r., w holu Collegium Maximum, w czasie, kiedy wystawcy startują z wiosennymi naborami w firmach. To doskonała okazja zarówno dla studentów, jak i dla wystawców, aby spotkać się z przedstawicielami firm  i poznać profil ich działalności, sposoby rekrutacji i selekcji, perspektywy rozwoju zawodowego czy dodatkowe benefity oferowane przez firmy.

 

Oficjalnego otwarcia targów dokonał Prorektor ds. studiów Prof. dr hab. Cezary Mądrzak serdecznie witając gości – wystawców, władze uczelni i wydziałów. W tym roku nawiązaliśmy współpracę z ponad 20 firmami, głównie z branż rolniczych, technicznych
i ekonomicznych. Do współpracy zaprosiliśmy m.in. Goodvalley Sp. z o.o, Claas Polska Sp. z o.o, Wrigley Poland Sp. z o.o, GSK, Timac Agro Polska Sp. z o.o, Concordia Polska, Franklin Templeton Investments Poland Sp. z o.o Ikea Industry Poland Sp. zo.o , Mondi Świecie S.A, PORTA KMI Poland, COM40 Sp. z o.o, Grupa Top Farms Sp. zoo, Ekoplon Sp. zo.o, Osadkowski S.A, Poznańska Hodowla Roślin Sp. z o.o, BZ WBK Leasing S.A, Polskie Wydawnictwo Rolnicze, Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, Powiatowy Urząd Pracy w Poznaniu oraz wielu innych. Duże zainteresowanie podczas Targów wzbudziło stoisko Trenerów Odżywiania przy którym można było wykonać bezpłatny pomiar tkanki tłuszczowej oraz obliczyć wskaźnik BMI.
 

Dodatkowo przy stoisku Biura Karier można było wykonać indywidualny bilans kompetencji zawodowych, skonsultować dokumenty aplikacyjne, oraz pobrać katalogi zawierające pomocne wskazówki niezbędne w procesie poszukiwania pracy. Dla najbardziej aktywnych uczestników targów przewidziane były konkursy. Pozyskany dzięki targom pracy kontakt umożliwił pozyskanie firm zainteresowanych wzięciem udziału w projekcie realizowanym prężnie przez Biuro Karier, dzięki któremu studenci mają możliwość zdobycia doświadczenia i przyuczenia do pracy, dzięki pomocy zatrudnionego w firmie Mentora.
 

Zainteresowanie uczestników przyciągnęły również zorganizowane wykłady pn.„Zabawa w 4 kolory, czyli jakim będę pracownikiem”, oraz „Budowanie silnej marki osobistej” przeprowadzone przez – Kingę Kaczmarczyk oraz Sandrę Witczak, doradców zawodowych z Biura Karier UPP. Prelekcje na temat nowoczesnych rozwiązań w maszynach rolniczych wygłosiła Dr Barbara Raba z firmy Class Polska Sp. z o.o. Na specjalnie zaproszenie pojawili się również goście specjalni targów Pani Regina May HR Business Partner, trener, doradca zawodowy, założycielka Fundacji “Anioły Edukacji” oraz Pani Anna Okonkowska – przedsiębiorczyni, doradca zawodowy i trenerka specjalizująca się w tematyce prawa pracy i zasobach ludzkich, które przygotowały warsztat, dzięki któremu można było dowiedzieć się w jaki sposób zaplanować swój rozwój, oraz osobistą ścieżkę kariery zawodowej.

Patronat honorowy Targów objął JM Rektor UPP, Patronat medialny wydarzenia objęły lokalne media oraz portale branżowe: TVP3 Poznań, Miasto Poznań, Forum Akademickie, Top Agrar Polska, Agropraca.pl, dla studenta.pl, Eurostudent, Semestr.

 

FOTORELACJA

 

XII TARGI PRACY UPP

„Z nami się rozwiniesz” pod takim hasłem rozpoczęła się kolejna, XII edycja Targów Pracy, której tematem przewodnim było kształtowanie wśród studentów kompetencji poszukiwanych przez pracodawców na rynku pracy. Tegoroczna edycja targów była wyjątkowa, ponieważ została zorganizowana na świeżym powietrzu oraz w ramach 100-lecia Uniwersytetu Poznańskiego.  Uczestnicy warsztatów – studenci i absolwenci Uniwersytetu Przyrodniczego mogli dowiedzieć się jak wygląda rekrutacja „Okiem Rekrutera” i dlaczego z pozoru najłatwiejsze pytania są dla nas najtrudniejsze? jak również dowiedzieć się czego unikać podczas rozmów i  jakie komunikaty mogą zostać źle odebrane?

Duże znaczenie ma samo przygotowanie się do rozmowy kwalifikacyjnej, wiedza na temat firmy oraz odpowiednie zaprezentowanie się na rozmowie kwalifikacyjnej. Dzięki warsztatowi ze sztuki autoprezentacji uczestnicy mogli dowiedzieć się na czym polega budowanie wizerunku oraz wykonać kilka ćwiczeń, które pomogą dobrze wypaść na rozmowie kwalifikacyjnej.

Praktyczny warsztat z „Assessment Center” pomógł  rozwinąć umiejętności pracy w grupie.  Możliwe było również poznanie przez uczestników indywidualnego stylu komunikacji, którym się kierują. Dodatkowo zorganizowany został warsztat terenowy dotyczący wykonywania pomiarów za pomocą skanera gleby soilcare, fluorymetru oraz ph-metrów.

Program uzupełniły prezentacje zaproszonych wystawców, dzięki którym studenci dowiedzieli  się szczegółów na temat warunków rekrutacji i rozwoju ścieżki kariery w danej firmie.

 Dużym powodzeniem podczas Targów cieszyła się strefa foto, w której można było wykonać profesjonalne zdjęcia do CV w baaardzo atrakcyjnych cenach, a także strefa makijażu w której wykonywane były makijaże do pracy i nie tylko, jak również strefa wizażu w której stylistki podpowiadały jak dobrze wyglądać na rozmowie kwalifikacyjnej.

Dodatkowo przy stoisku Biura Karier można było skorzystać z możliwości doradztwa kariery, w tym wykonać testy predyspozycji zawodowych i temperamentu, skonsultować dokumenty aplikacyjne, a także skorzystać z porad doradcy zawodowego.

W tegorocznych targach uczestniczyli przedstawiciele firm zajmujących się produkcją nawozów, pasz, nasion, maszyn rolniczych, reprezentujące przemysł celulozowo-papierniczy, branżę budowlaną i zajmującą się tworzeniem instalacji wykorzystujących odnawialne źródła energii tj.pompy ciepła, systemy fotowoltaiczne, jak również firmy z n żywnościowej i finansowej. Do współpracy zaprosiliśmy następujące firmy: Timac Agro Polska, Goodvalley, Poznańska Hodowla Roślin, Top Farms Agro, Generali Finance, Mondi Świecie, STRABAG, Grupę Producentów Rozsad „KRASOŃ”, Argenta, PH-Gruppen, Grupę producentów Amazis, AGCO, Zakłady Drobiarskie Farmio, Asket Roman Długi, Tech-kom, Enozis- energia odnawialna, Martin Bauer Polska, Instalcompact, JAF Polska, Green Factory, Columbus Energy.

Patronat honorowy Targów objął JM Rektor Uniwersytetu Przyrodniczego, natomiast Patronat medialny wydarzenia objęły lokalne media: TVP3 Poznań, Radio Afera, Top Agrar Polska, Forum Akademickie oraz portale Agropraca.pl, Employer.com, Eurostudent, Semestr.

 

FOTOGALERIA 

TARGI PRACY TYMCZASOWEJ "SPEED JOB"

Wraz z rozpoczęciem nowego roku akademickiego studenci naszej Uczelni już na dobre zagościli w murach Uczelni powracając do swoich studenckich obowiązków. Niektórzy z pewnością rozglądają się za możliwością zdobycia doświadczenia, w tym również dodatkowego źródła zarobku.  Z  inicjatywy Biura Karier wychodząc naprzeciw potrzebom studentów, którzy coraz częściej podejmują pracę w elastycznych godzinach, dostosowanych do zajęć na Uczelni 25 października 2017 r. w holu Collegium Maximum odbyła się I edycja Targów Pracy Tymczasowej „Speed Job”.

 

W murach Uczelni zagościli przedstawiciele sieci Hoteli Orbis, Klinika Weterynaryjna Bartłomiej Kurosz, firma Starter 24, agencje pracy tymczasowej tj. Randstad reprezentująca firmę Amazon, M- Serwis, Wielkopolska Agencja Pracy, Job Impulse, przedstawiciele instytucji wspierających Wielkopolski Ośrodek Doradztwa Rolniczego, oraz aktywizujących:  Powiatowy Urząd Pracy w Poznaniu,  Ochotnicze Hufce Pracy.  Dzięki podjętej przez Biuro Karier współpracy  z obecną na targach pracy tymczasowej fundacją „Anioły Edukacji”, która zajmuje się m.in.  promocją zatrudnienia i aktywizacją zawodową osób pozostających bez pracy możliwe było uczestnictwo studentów naszej uczelni w warsztacie pt. „Jaką pracę tymczasową wybrać?” oraz określenie w jaki sposób zbudować własną ścieżkę kariery. Po warsztacie udzielane były indywidualne konsultacje związane z budowaniem ścieżki kariery opartej na własnych predyspozycjach i zdobytym już doświadczeniu zawodowym.

 

Wystawcy oferowali mnóstwo atrakcyjnych ofert pracy w elastycznych godzinach. Duże zainteresowanie przyciągnęły oferty Agencji zatrudnienia Randstad, która oferowała pracę w centrum logistycznym firmy Amazon. Hotel Orbis oferował pracę i praktyki dla ludzi z pasją obsługi gości do działów: recepcji czy gastronomii. Poza tym poszukiwano pracowników do pakowania, do pracy przy inwentaryzacji, pracowników magazynowych. Firma z branży assistance „Starter 24” poszukiwała pracowników na stanowisko Key Account Manager, kierownika zmiany oraz młodszego konsultanta w centrum zgłoszeniowym, oraz specjalistę do spraw rozwoju oprogramowania, a Wielkopolski Ośrodek Doradztwa Rolniczego doradcę w Powiatowym Zespole Doradztwa Rolniczego.

 

Aby przyciągnąć uwagę przyszłych pracowników bardzo często oferowane są przez Pracodawców dodatkowe udogodnienia np. darmowy dojazd, opieka medyczna i karta sportowa, czy choćby obiad za symboliczną opłatą.

 

Na stoisku Biura Karier można było skorzystać z porady doradców zawodowych, skonsultować dokumenty aplikacyjne oraz dowiedzieć się więcej na temat  projektu europejskiego przeznaczonego dla studentów ostatnich lat studiów, który jest realizowany przez nasze Biuro Karier. Projekt pozwala na zdobycie doświadczenia zawodowego u naszych partnerów w postaci 3 -miesięcznego przyuczenia do pracy, tzw. mentoringu, po którym istnieje możliwość zatrudnienia. Realizacja projektu trwa do końca września 2019 roku. Nad przebiegiem imprezy czuwali pracownicy Działu Marketingu i Komunikacji oraz zaprzyjaźnieni studenci i doktoranci.

 

Organizacja wydarzenia przyciągnęła uwagę studentów zaciekawionych obecnością zaproszonych wystawców. Mamy nadzieję, że każdy znalazł dla siebie coś ciekawego. A już niebawem kolejne przedsięwzięcia naszego Biura Karier.

WYDZIAŁY